Pohon
Na výťahový pohon používame ľanový trakčný (prevodový alebo bezprevodový), bubnový alebo hydraulický. Záleží od okolností aký pohon sa použije pre daný výťah. Závisí to od zdvihu výťahu, nosnosti, výške ale aj ceny.
Výhody trakčného pohonu výťahu je výborný pomer spotrebovanej elektrickej energie a nosnosti kabíny, vysoká životnosť technológií, nízke prevádzkové náklady a servis. Vhodný je najmä tam kde je vybudovaná strojovňa alebo ako bezstrojovňové riešenie. Takýto pohon si vyžaduje protiváhu. V poslednej dobe je trendom využívať bez prevodové pohony a výhody takéhoto pohonu je nižšia spotreba elektrickej energie a tichší chod.
Z trakčných pohonov Vám ponúkame na výber z dvoch variant
Prevodový pohon
Nosnosť 100 – 15 000 Kg
Rýchlosť 0,16-2,5 m/s
Priemer trakčnej kladky 360 mm – 700 mm
Priemer nosných lán 8 mm – 16 mm
Výkon 1,6 KW – 20 KW
Počet štartov 240/h
Počet otáčok 1100 – 1500 rpm
Maximálna statická nosnosť 1 000 – 20 000 Kg
Lanovanie 1:1
Bezprevodový pohon
Nosnosť 100 – 15 000 Kg
Rýchlosť 0,16-2,5 m/s
Priemer trakčnej kladky 120 mm – 400 mm
Priemer nosných lán 6,5 mm – 10 mm
Výkon 1 KW – 15 KW
Počet štartov 240/h
Počet otáčok 30 – 300 rpm
Maximálna statická nosnosť 1 000 – 10 000 Kg
Lanovanie 1:1, 2:1, 4:1
Výhody bezprevodového pohonu
Vyššia účinnosť o cca 20%
Nižšia spotreba elektrickej energie
Rýchlejšie zrýchlenie
Výrazne nižšia hlučnosť
Menej súčiastok podliehajúce opotrebeniu
Bezprevodové stroje rady ZETATOP a jeho vlastnosti
Veľký rozsah konštrukčných veľkostí
Voľne dostupný profesionálny software ZETALIFT pre návrh vhodného pohonu Ziehl-Abegg pre výťahovú inštaláciu
Certifikované brzdy proti nekontrolovateľnému pohybu smerom dolu
Certifikát typovej skúšky bŕzd ESV v súlade s EN81-1/A3
Dokumentácia dostupná v českom jazyku
Najtichší a najúčinnejší pohon na trhu
„Made in Germany“, kompletná výroba v Nemecku, najvyššia dostupná kvalita
Výroba bez prevodových pohonov od roku 1997, najviac skúseností zo všetkých výrobcov
Synchronné stroje novej generácie
Synchrónny výťahový pohon sa skladá z pohonnej jednotky, brzdnej časti a trecieho kolesa. Celý pohon je umiestnený na jednom hriadeli tak, že montážne a upevňovacie časti sa navzájom prelínajú. Pohonnú jednotku tvorí trojfázový synchrónny motor s permanentnými magnetmi. Kostra motora je zároveň aj nosná konštrukcia celého zariadenia. Na kostre pohonu sú montážne otvory pohonu, upevňovacie miesta pre brzdy a lanové pridržiavače. V hornej časti kostry je skriňa svorkovnice pre centrálne pripojenie všetkých elektrických komponentov zúčastnených na funkcii a ochrane pohonu. Brzdový systém tvoria dva nezávislé jednosmerné elektromagnety s tlačnými pružinami.
Núdzové odbrzdenie elektromagnetov je možné pomocou záložného zdroja. Kontrolu odbrzdenia vykonáva mikrospínač, ktorý môže slúžiť aj na zmenu prídržného napájacieho napätia brzdy. Trecie koleso je liatinové. Výťahový pohon je napájaný zo statického meniča kmitočtu, čím je dosiahnutá plynulá regulácia otáčok v plnom rozsahu prevádzkových rýchlostí, čo zvyšuje komfort jazdy a presnosť zastavenia. Vinutie motora je chránené zabudovanou tepelnou ochranou.
Ponúkame Vám kompletnú GO, výmenu trakčných komponentov, výmenu všetkých točivých komponentov a vyváženie stroja.